Görmeyenler için bu yazı!

Bütün yaz dönemini neredeyse çalışarak geçiren ben, bu sefer görmediğim yerlerden haberdar olmak için yine ani bir kararla GAP Turuna katılmaya karar verdim, daha doğrusu plan yapan birine arkadaş oldum desek daha doğru.

Sosyal medyadan takipleştiğim kişiler hemen “ ha bire oraya buraya gidiyorsun Güliz” der diye yazıyorum bunu, onlar küçük nefes egzersizleri, ama bu gezi tam bir nefes seansıydı, ruhum doydu arındım.  Nefes kurslarına, nefes seanslarına katılanlar ne demek istediğimi anlamıştır.

Tarihi yerleri gezmek görmek haberdar olmak çok büyülü geliyor bana, kimine göre taş toprak “bunun için mi geldik buralara” denilen yerlerin bazılarına bir daha bir daha gitmek istiyorum, belki size de oluyordur gezdiğiniz yerlerde.

Ait hissetmek başka bir duygu…

Göbeklitepe onlardan biri,  2009 yılında bir makalede arkeolojiyle ilgili bir sayfada denk gelmiştim, o sene tesadüfen Urfa’ya yolumuz düştü ve Göbeklitepe’yi   ziyaret etmiştik. O zaman tabi, üstü kapalı değil, hiçbir koruma önlemi vs yoktu, biraz zorlasanız taşlara dokunma fırsatınız bile vardı. Yolları topraktı. Bu gittiğimde, gerçek bir açık hava müzesi olmuş, Müzekartla giriş yapıyorsunuz, yıllık müzekart ücreti 60,00 TL bu arada, merak edenler için.

Büyülü Mezopotamya Toprakları…

Kafanızı çevirdiğiniz her yerde başka bir iz var, başka bir yaşanmışlık olan topraklar, gözünüzün alabildiği kadar geniş…

Göbeklitepe’yi anlatıyor rehber, şu an Göbeklitepe’yle ilgili yazılan, konuşulan, tahmin edilen pek çok tez varsayım  diyor, daha doğru bilgilere, verilere ulaşmak için kazılara devam etmek gerekli, en az 40-50 yıl lazım diyor. Ömrümüz yetmeyecek muhtemel daha gerçek bilgileri öğrenmeye…

Milattan önce 12.000 yıllık geçmişi var Göbeklitepe’nin, şu ana kadar  bulunan; en eski yerleşim ya da dinsel törenlerin yapıldığı alan, hiçbir şey kesin değil tabi henüz, ne maksatla yapmışlar ve sonra üstünü örtmüşler, saklamışlar; şu an bilemiyoruz.

Ama dünya tarihini yerinden oynatacak bir buluş olduğu kesin Gübeklitepe’nin…

Yeni kazı yapılan yakın lokasyonlarda bakalım daha neler bulunacak?

İkinci bahsetmek istediğim yer Nemrut.

Adıyaman’dan yaklaşık, araçla, 1 saatlik dağ yollarından tırmanarak gidiyorsunuz, gittiğiniz yerden de 250 basamakla yaklaşık  2150 metre yükseklikteki 2000 yıllık Kommageme Krallığı zamanında yapılan heykelleri görebiliyorsunuz, biz günbatımını izlemeye gittik, gün doğumunu izlemeye gelenler de varmış. İnanılmaz yorucu bir yolculuk ama hayatınızda bir kere ziyaret edebilirsiniz bence. Yalnız, mevsim ne olursa olsun üstünüzü sıkı giyinin, üstümüz kalın olmasına rağmen biz donduk.

Nemrut Dağı ile ilgili de ilgili,  gün yüzüne çıkmamış pek çok sır günümüzde gizemini koruyor bu arada.

Bizim gezimiz hızlandırılmış, bana göre tadımlık bir turdu.

Diyarbakır, Midyat, Mardin, Urfa, Adıyaman, Gaziantep’in tarihi ve turistik yerlerini gezdik ve biz inanılmaz keyif aldık. Özellikle Midyat, Eski Mardin, Harran, Halfeti tekrar gidebileceğim yerler listesinde benim için.

Yediklerimiz, içtiklerimizi zaten tahmin edersiniz, hem tarih, hem kültür hem de gastronomi turu bir arada oldu.

Yine görmediğimiz yerlerden haberdar olup döndük memlekete.

Şimdiye kadar görmeyenler, duymayanlar, fırsat bulamayanlar için tavsiyedir.

Her yeni yer gördüğümde, inanılmaz güzel topraklarda yaşadığım için kendimi şanslı hissediyorum.

Sizin de bu şansı hissedebilmeniz dileğiyle…

Aşkla,

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Güliz Yavuz - Mesaj Gönder

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Fikir Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Fikir Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Kocaeli Fikir Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kocaeli Fikir Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

Kocaeli Markaları

Kocaeli Fikir Gazetesi , Kocaeli ile özdeşleşen markaları ağırlıyor.